دانلود تحقیق درمورد مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان

دانلود تحقیق درمورد مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان

با دانلود تحقیق در مورد مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مطالعه تطيبقي تباني وكيل در حقوق ايران و انگلستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

خاستگاه وكالت و تباني در آن در حقوق ايران و انگليس

حرفه وكالت از زماني پديد آمده كه افراد از استعمال زور جهت حل اختلافات خود صرفنظر كرده اند قوانين چه مفصل باشند و چه مختصر داراي نكات مهم و پيچيدهاي هستند.

 
تمام روابط حقوقي مردم را طي فرمول ها و مواد قانوني نمي توان پيش بيني نمود هر موردي هم كه متن قانوني وجود داشته باشد به خودي خود حل اختلاف را نمي نمايد بلكه احتياج بنظر يك نفر قاضي دارد و اوست كه بايد قانون را با حقيقت وفق دهد. 


لذا همانطور كه در حقوق انگليس و كامن لا گفته شده است هر جا يك قاضي باشد وجود دو وكيل ضروري است. 
احتياط قبلي : هر مدعي منفعت خود را با حق و حقوق خويش را با حق واقعي اشتباه مي كند.  با وجدان ترين مدعيان در موردي كه اخلاق و وجدان با منافع شخصي وي اصطكاك پيدا مي كند از آن ها چشم پوشي مي نمايد. بنا بر اين بسيار مفيد است كه احتياطات لازمه در نظر گرفته شود كه قاضي از اشتباهاتي چو مرافعه و زد و بند وكلا با يكديگر يا با طرف هاي دعوا آگاه شوند و دادخواهان با حسن نيت باجراي صحيح عدالت كمك نمايند. 
از اين رو بهترين راه اين است كه ميان دادخواهان و قضات افرادي باشند كه شغلشان دفاع از منافع اصحاب دعوي بوده ضمناً به پاكي و نازك بيني و دارا بودن دقت وجداني معروف باشند. 


آن چه گفته شد تنها دليل به وجودآمدن صنف وكلا نيست و باعث ايجاد شغل شريف وكالت فقط علت فوق نگرديده است  اصحاب دعوي هر چه با وجدان تر و دقيق تر باشند ضرورت مداخله وكلا در امر دادرسي زيادتر احساس مي گردد. 


اگر كسي علت مراجعه مدعي را بدفتر كار وكيل سئوال كند بايد بداند كه از موقع مراجعه او به وكيل تا طرح دعوي در دادگاه چه اشكالاتي وجود دارد تا بتواند پاسخ خود را درك كند.

 
تشريح موارد ابهام، توضيح نسبت بدعوي، انتخاب اسناد و مدارك و بحث درباره دلايل ادعا همه از وظايف وكيل مي باشند.

 
نام اين اعمال را در اصطلاح حقوقي بيان قراردادها و بحث درباره كيفيات دعوي را مباحثه حقوقي مي خوانند و حقيتا اگر كسي به عنوان وكيل ظيفه بيان قراردادها و مباحثه حقوقي را به عهده نگيرد و قضات ناگزير باشند مستقيماً با اصحاب دعوي ارتباط پيدا كنند كارشان فوق العاده مشكل و طاقت فرسا است. 
علاوه بر آن چه گفته شد مداخله وكلا در دعاوي از نظر روانشناسي تاثير عميقي دارد.

 
ضرب المثلي است كه مي گويد : « خداوند عالم با وجود آن كه از امور آشكار و نهان مطلع است معذلك ميان خود و مخلوقش واسطه هايي قرار داده است ». اين ضرب المثل مي فهماند كه مخلوق براي برآورده شدن حاجات خويش بايد مقدسين را بين خود و خدا واسطه قرار دهد پس چگونه يك نفر قاضي كه از حقايق امور اطلاعي ندارد مي تواند بي واسطه با مردم عوام مواجه گردد. اصحاب دعوي به شخصي كه مانند خودشان دلسوز و با حسن ظن و خوشروئي گفته هايشان را استماع كند و محرم رازهايشان بودهه خودشان هم او را انتخاب كرده باشند احتياج دارند. وكلايي كه تطميع چشم وجدان آن ها را كور نكند تا به بهانه صرف پول به دفاع از موكل خود بپردازند فلذا به محض آن كه از طرف ديگر دعوا منافع مالي بيشتري استشمام كنند به سمت تباني با وي وسوسه شوند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر